קשת הצבעים – איזה צבעים מתאימים לבית שלך

בית » בלוג » קשת הצבעים – איזה צבעים מתאימים לבית שלך

בונים? משפצים? מתלבטים בנוגע לבחירת הצבע הנכון לחיפוי קירות פנים באזורי המגורים השונים? זה הזמן לדעת הכול על בחירה נכונה של צבעים המתאימים גם לבית שלכם

עיצוב דירות או בתים, הינו הליך מקצועי המאפשר לכם בין היתר לייצר את האווירה העיצובית באמצעות קשת של צבעים שכל אחד מהם יכול להשתלב בסביבת המגורים וזאת במסגרת בחירת הצבע הנכון לצביעת קירות פנים ובחירת הצבע הנכון לפריטי הריהוט והאבזור השונים. חשוב לציין שכל אחד מהצבעים הנכללים בקשת הצבעים, משדר אווירה עיצובית אחרת, ולכן הבחירה בגוון כזה או אחר, חייבת להיעשות בראש ובראשונה בהתאם לאווירה העיצובית הכללית אותה תהיו מעוניינים לייצר בחלל המגורים. יחד עם זאת, חשוב להתאים את הגוונים השונים לגודל השטח העומד לרשותכם וזאת על מנת ליצור הרמוניה בין הגוון לגודל החלל.

מעצבת פנים

צבעים כאמצעי ליצירת אשליה אופטית

בחירה נכונה של צבע כזה או אחר, יכולה לשמש אתכם גם ליצירת אשליה אופטית בכל הנוגע לגודל החלל העומד לרשותכם, כאשר צבעים הנחשבים ל-"חמים" יותר כגון: צבעי אדמה, חום וגוונים בהירים של אדום, יכולים להקנות תחושה של גודל בחללים קטנים יותר, ולכן, במסגרת הליכי עיצוב דירות קטנות, מומלץ לעשות שימוש בשילובי צבעים ממשפחת הצבעים החמים יותר. בחללים גדולים יותר, מומלץ לעשות שימוש בגוונים ממשפחת הצבעים "הניטראליים" כגון לבן, שמנת ואפור בהיר ו/או במשפחת הצבעים "הקרים" יותר כגון: גווני הכחול והסגול. צבעים אלו יוצרים אווירה עיצובית אלגנטית ומודרנית והשימוש בהם מאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות בכל הנוגע לשילוב צבעים בתוך החלל.

במידה ואתם מעוניינים ליצור תחושה של תקרה נמוכה יותר, מומלץ לצבוע את התקרה בגוון כהה יותר מהגוון בו עשיתם שימוש לצורך צביעת הקירות. חשוב לדעת: גם במקרים בהם בחרתם ללכת על שילוב של צבעים, מומלץ לעשות שימוש בגוונים מאותה משפחת צבעים (קרים, חמים או ניטראליים) וזאת על מנת להימנע מעומס יתר של צבעוניות.

צבעים משלימים

אחד מהטרנדים המובילים בשנים האחרונות בתחום עיצוב פנים הינו שימוש בצבעים משלימים במסגרתו מושם דגש על צבע דומיננטי אחד אליו ניתן להוסיף מספר צבעים משלימים. להלן מספר דוגמאות לשימוש נכון בצבעים משלימים במסגרת עיצוב דירות ובתים:

  • צביעת קירות בגוונים "חמים" (חום, צבע אדמה, אדום בהיר) – במידה ובחרתם את הגוון החם לצורך צביעת קירות החלל, מומלץ לשלב בשטח החלל פריטי ריהוט ואביזרים דקורטיביים בגוונים בהירים כגון: לבן, בז', כחול בהיר וירוק בהיר.
  • צביעת קירות בגוונים "קרים" (כחול, סגול) – במידה ובחרתם את הגוון הקר לצורך צביעת קירות, מומלץ לשלב בשטח החלל פריטי ריהוט בצבעים משלימים כגון: אפור, לבן, ורוד, כתום בהיר וכחול בהיר.
  • צביעת קירות בגוונים "ניטראליים (לבן, שמנת, בז') – במידה ובחרתם ללכת על הצבעים הניטראליים לצורך צביעת קירות, תוכלו לעשות שימוש גם במשפחת הצבעים "הקרים" וגם במשפחת הצבעים "החמים" כצבעים משלימים בשטח החלל.

מעצבת פנים במרכז

השימוש בצבעים משלימים מיועד גם לחללים בהם בחרתם לצבוע קיר מרכזי אחד בצבע דומיננטי לדוגמא:

  • קיר מרכזי בגוון אדום – בשטח החלל מומלץ להוסיף צבעים כגון: כסף, שחור, זהב, כתום, כחול ולבן.
  • קיר מרכזי בגוון ירוק – בשטח החלל מומלץ לשלב את צבעי הטורקיז, הצהוב, החום והשחור כצבעים משלימים.
  • קיר מרכזי בגוון צהוב – בשטח החלל מומלץ לשלב גוונים בהירים כגון שמנת ו-לבן וזאת לצד גוונים כהים יותר כגון: כחול, חום ושחור.
  • קיר מרכזי בגוון כתום בהיר – בשטח החלל מומלץ לשלב צבעים כגון: ירוק, טורקיז, אדום, ורוד וצהוב.
  • קיר מרכזי בגוון סגול – בשטח החלל מומלץ לשלב צבעים כגון: ורוד, אפור, לבן, זהב וכתום בהיר או כהה.

היוועצות מוקדמת עם מעצבת פנים בכל הנוגע לשילוב צבעים משלימים בשטח החלל, יאפשר לכם ליהנות מהתאמה הרמונית של הצבעים הנכונים אותם מומלץ לשלב בכל חלל בהתאם לגוון הדומיננטי בו.

חוק ה- 60/30/10

על מנת לייצר הרמוניה עיצובית בכל חלל מגורים אותו אתם בוחרים לעצב מחדש, מומלץ לעשות שימוש בחוק ה-60, 30, 10 לפיו: 60 אחוז משטח החלל יהיה מעוטר בגוון המרכזי בו בחרתם, 30 אחוז מהשטח יהיה מעוטר בגוונים משלימים לגוון המרכזי ואילו ה-10 האחוז הנותרים בגוון מנוגד לגוון המרכזי.

מעצבת פנים - צבע בית

לדוגמא: במידה ובחרתם לעצב את חדר השינה באמצעות צבעים ניטראליים (לבן, שמנת, בז' וכו), צבעו את רוב קירות החדר בגוון המרכזי, כאשר פריטי הריהוט יכולים בגוונים בעלי נוכחות גדולה יותר. כמו כן, תוכלו לשלב קיר בצבע דומיננטי יותר ממשפחת הצבעים החמים או הקרים לבחירתכם, וזאת ביחס של 60/30 אחוזים משטח החלל. בעשרה האחוזים הנותרים לכו על גוונים מנוגדים ושלבו זאת באמצעות פריטי טקסטיל, שטיחים, גופי תאורה בגוונים עזים יותר. לצורך כך, תוכלו להסתייע במידע המופיע בפסקה למעלה של הצבעים המשלימים.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן