עיצוב המרפסת והגג

בית » בלוג » עיצוב המרפסת והגג

ככל שהחיים שלנו הופכים להיות יותר אורבניים ועבור רובנו בילוי בטבע כרוך כבר בנסיעה אל מחוץ לעיר, כך עולה הצורך בהבאת הטבע אלינו הביתה. האזור בבית בו ניתן ליצור לנו טבע משלנו הוא המרפסת או הגג. למה כדאי לשים לב בעיצוב המרפסת והגג? איך ניתן לעצמנו את התחושה הטובה ביותר בזמן השהות בהם?

· תכנון נכון: ממש כמו בעיצוב דירות קטנות או עיצוב משרדים בעלי שטח מצומצם, גם בעיצוב המרפסת והגג חשוב לבחור פריטים ולעצב בהתאם לצרכים. לרוב מדובר על מרפסת שמש בעלת שטח מצומצם. לכן חשבו קודם כל על הצרכים שלכם ולמה בעיקר משמשת המרפסת. אם זהו אזור לאירוח, מומלץ לרהט בשולחן אוכל. אם זהו דווקא אזור למנוחה ו”רביצה”, מתאים יותר ריהוט נמוך או נדנדה, ואם בכלל אתם מקצים את המרפסת לילדים על מנת להחזיר את הסלון לימיו הטובים, כדאי לקנות שולחן לילדים ועוד רהיט לאחסון משחקים.

· אל תוותרו על המרחב: המרפסת או הגג צריכים להיות מעוצבים באופן שונה מחדרי הבית. על מנת להשרות שלווה צריך להיות בהם קודם כל מרחב מספק. כדאי ללכת עם התפיסה הזו כאשר עוסקים בעיצוב גג ומרפסת, כולל עיצוב פנטהאוז בו השטח גדול יחסית. צרו מרחב באמצעות מתן מקום של כבוד לרצפה. השתדלו שמלבד שולחן וכיסאות או רהיט לישיבה שאר האלמנטים יהיו מורמים מהרצפה. אפשר להתקין מדפים ועליהם לפזר עציצים. אפשר לחפות את הקירות בקורות עם חריצים לתליית אדניות.

· ריצוף שיוצר תחושת חמימות: מומלץ להתקין ריצוף כמו דק, אריחים דמויי עץ המדמים פרקט יירו חמימות ותחושה טבעית במרפסת או הגג. מומלץ גם יותר מכך: פיסת דשא סינתטי על כל שטח המרפסת אם היא קטנה או על חלק מהשטח במרפסת גדולה או על הגג. דשא נותן בוסט של ירוק לעיניים ומכניס אתכם מיידית לתחושת פיקניק ויציאה לטבע – בחרו בדשא סינתטי איכותי ועמיד.

עיצוב המרפסת והגג

ליצור בעצמכם את היופי של המרפסת

 

· ליצור את הגינה שלכם: תמיד חלמתם על גינה בה תגדלו ירקות ותבלינים? אל תוותרו על החלום. גם במרפסת קטנה, כל עוד היא מוארת ואף זוכה לשמש ישירה במשך היום ניתן לגדל תבלינים או אפילו ירקות, תלוי בשטח הפנוי שישנו. את הצמחים שתלו בתוך כדים או לים יפים שישמשו כפריט עיצובי. אם אתם אוהבים סגנון כפרי ווינטג’י, קחו מגירה קטנה וישנה או פריט אחר שיכול לשמש כלי קיבול לשתילת צמחים. כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום ולבחור את הצמחייה המתאימה לתנאים שישנם אצלכם.

· הצללה: אם זוהי מרפסת לא מקורה או גג חשוף, כדאי לדאוג לפתרונות הצללה. ישנם פתרונות הצללה שונים. גם כאן יש לבחור את הפתרון המתאים ביותר לכם ולתנאים שבמרפסת או בגג. ניתן לבחור בפרגולה העשויה עץ או אלומיניום, שמשיות גדולות וחזקות, בדי הצללה או סוכך נפתח ועוד.

· תאורה: על מנת ליהנות מן הגג או המרפסת ללא תלות בשמש, חשוב להתקין תאורה מספקת. התאורה אינה רק פריט פונקציונלי אלא גם פריט עיצובי. ניתן לשלב בין גופי תאורה מסוגים שונים, תאורה גלויה או סמויה, תלויה על הקיר או על התקרה. ניתן גם לתלות שרשראות של נורות לד משמחות ומוסיפות צבע.

· נשמע מבלבל? לא חייבים לעשות זאת לבד: ממש כפי שאת הבית רבים מעצבים בעזרת מעצבת פנים, כך ניתן לעשות גם לגבי עיצוב המרפסת והגג. לא כולם ניחנו בחוש עיצובי תוך שמירה על פרקטיות ונוחות. ניתן בהחלט להתייעץ עם מעצבת פנים (או מעצב כמובן) לגבי בחירת הפריטים, מיקומם ותוספות ליצירת אווירה נעימה בהתאם לצורך ולטעם שלכם.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן