טיפים לעיצוב פנים

בית » בלוג » טיפים לעיצוב פנים

איך עיצוב נולד? אין באמת דרך אחת לעצב שום דבר ובטח שלא את הבית שלכם. בראש ובראשונה, כל בית אמור לשקף את בעליו ואת האנשים ששוהים בו. יש לקחת את האישיות והמאווים שלנו ולתת להם לבוש פיזי. לקחת את הטעם האישי שלכם ואת מה שאתם אוהבים ולתת לכך ביטוי. הנטייה המודרנית היא בכל זאת לשמור על פונקציונאליות גבוהה – גם אם מדובר בחלל שהוא חלל עבודה וגם אם לאו, יש נטייה גוברת לשלב בין פרקטיקה לבין אסתטיקה. אם תשמרו על אסתטיקה, אך הבית או החלל לא יהיו נוחים לשהייה ולמגורים – משהו ילך לאיבוד בדרך. אחת הדרכים לעשות את זה היא לשמור על מינימליזם – מה שלא צריך, לא נכלל. מעבר לכך, יש כמה טריקים טובים שאספנו לכם לעיצוב הבית, אז הנה כמה טיפים טובים לעיצוב פנים.

פרקטיקה, גיוון ומינימליזם

 

· החלפת רהיטים: בסופו של יום, עצם החלפת הריהוט בבית שלכם יכולה לחולל שינוי עצום בעיצוב שלו. הריהוט הוא אחד מהאלמנטים העיקריים בכל בית. עצם רכישת ריהוט חדש או ריהוט אחר, בעל אופי אחר, בעל נפח אחר, בעל צבע אחר – תיתן תחושה של מקום חדש.

· אל תהיו שגרתיים: קחו חפץ מסוים והניחו אותו במקום שבו הוא לא מופיע בדרך כלל. תפתיעו. תסדרו דברים באופן אחר, העיקר לשמור על פונקציונאליות ונוחות. אנחנו נוטים ליפול לתוך מסגרות קבועות של חשיבה ופעולה וכשמדובר במקדש הפרטי שלכם, שאמור לשקף את האישיות והתשוקות שלכם, כדאי לתת דרור לנפש לבטא את עצמה באופן מלא. רק אל תעשו שינויים בלתי הפיכים או כאלה שחורגים מהתקציב.

· ישן וחדש: אנחנו חיים רובנו באזורים אורבאניים, אבל תמיד יכול להיות מעניין לשלב בין הוינטאג’ לבין החדש. ניתן לשלב עתיקות או חפצים כגון ארונות עץ ישנים, פטיפון, פסנתר וכו’ עם מכשירים חדשים וצבעים מודרניים. שילובים וקונטרסט מכל סוג מוסיפים עניין ומגוונים את העיצוב. כשאנחנו מדברים על טיפים לעיצוב פנים – שילובים מפתיעים ומעניינים תמיד נמצאים בראש הרשימה.
· מטבח פרקטי: אם אתם אוהבים לבשל ולא רק לחמם, המטבח חייב להיות פרקטי ונגיש ככל הניתן. זאת המהות שלו. בזמן הבישול, המקום נוטה להתלכלך וברוב המטבחים קיימים לא מעט כלים ואביזרים. אלו סיבות טובות לתכנן ולעצב את המטבח כך שיאפשר רמה גבוהה של נוחות עבודה. מומלץ לסדר את הכל באופן יעיל ומחושב, ליצור משטחי עבודה מרווחים, להשאיר מקום לישיבה ולאחסן באופן יעיל. כמו כן, חשוב גם לשמור על תאורה מספקת. גם כאן אין דרך אחת לעצב, אבל גם את המטבח כדאי לעשות מעניין ומושך ככל הניתן ולשלב בין סגנונות שונים, והעיקר להישאר נאמנים לעצמכם.

טיפים לעיצוב פנים

· אתם לא לבד: זכרו בכל שלב להיוועץ בשאר האנשים שישתמשו בחלל או בבית. עיצוב הפנים צריך להתאים לכל מי שמעורב בו ביום-יום, הן ברמת האסתטיקה והן ברמת הפונקציונאליות הדרושה. אם אחד מהדיירים אוהב לבשל, כדאי לשתף אותו בעיצוב המטבח. אם אחד מהדיירים אוהב לצפות בטלוויזיה, מומלץ לשתף אותו בעיצוב החדר הרלוונטי. כמובן שההחלטה בדבר כל חדר אישי בבית כדאי שתעשה בשיתוף ובהחלטת מי שהחדר שייך לו.
· הגדלת חלונות או מראות: מראות גדולות יכולות להעניק לחדר מראה רחב ועמוק וחלונות יכולים לספק תאורה טבעית טובה ונוף מעניין, במידה וקיים כזה בסביבה.
· קירות מגוונים: אל תשכחו את הקירות. מומלץ מאוד לתלות ציורים וחפצים אחרים שמייצגים אתכם ויתנו לבית תחושה יותר מלאה, מה שתמיד טוב למצב רוח ונגד תחושות של שעמום וריקנות, שתוקפות את כולנו מפעם לפעם. גם כאן כדאי לגלות יצירתיות ולא לתלות רק פוסטרים ופרינטים בנאליים שניתן למצוא בכל בית.

· מינימליזם: הימנעו ממצב של “הרבה מהומה על לא מאומה” – לפני רגע המלצנו על קירות מעניינים ומלאים, אבל גם את זה צריך לדעת לעצב בטעם. מעבר לכך, בתים רבים מלאים בחפצים שאין להם ערך פרקטי או רגשי. חפצים שאין להם שימוש וסתם תופסים מקום. מרוב עצים לא רואים את היער זהו בדיוק המצב שממנו כדאי להימנע. תשאירו במרכז הבמה את מה שחשוב לכם באמת והיפטרו מכל מה שרק צובר אבק. אם אין לחפץ תועלת עכשווית או כללית, אין לכם צורך בו. מתנות שקיבלנו וכבר שכחנו ממי או מה היה המאורע הן דוגמא טובה לכך.

הבית שלכם הוא שלכם בלבד ומומלץ להתייחס אליו באופן הזה. יש לכם חופש אמיתי ליצור משהו אמנותי, אישי, כזה שיגרום לכם להרגיש בבית כשאתם בבית. השקיעו מחשבה בעיצוב שלו וצרו חלל שיהיה לכם כיף לחזור אליו בכל פעם מחדש. מומלץ מעת לעת לרענן בשביל לא להשתעמם ולשקול שימוש במעצב פנים מקצועי, שידע לקחת את מה שאתם רוצים ולהפוך אותו למה שאתם רואים.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן