כיצד להתאים תאורה כדי למקסם את פוטנציאל הבית?

בית » בלוג » כיצד להתאים תאורה כדי למקסם את פוטנציאל הבית?

 

תאורה היא אלמנט שימושי ודקורטיבי בבתים, שהוא ללא ספק חשוב וגם רב אפשרויות. זו היא שורת טיפים, אשר יסייעו להתאים את התאורה לבית ולמקסם את הפוטנציאל שגלום בו עבורכם:

להכניס את האור פנימה

בישראל שטופת השמש, כדאי שלא להזניח את מקור האור הטבעי הזמין מבחוץ. זאת, הן מהיבט ההצללה לצמצום האור הנכנס והן מהיבט הוספת האור והחיסכון בחשמל. למעשה, ניתן לומר שהאור החיצוני הוא סוג "אלמנט התאורה" היחיד, שמגיע מובנה בכל בית ישראלי ממוצע. לכן, במסגרת עיצוב פנים דירות קטנות ובכלל, מדוע שלא לנצל זאת?

לחללים קטנים

חלל קטן יראה גדול ומזמין יותר, עם תאורה חזקה מספיק. כמובן, ייתכן שעיצוב החלל הקטן ומטרתו, מוכוונים דווקא ליצירת פינה קטנה ושקטה ושמסיבה זו תתאים תאורה חלשה ומינימאלית. שימוש בגופי תאורה שקועים, ישתלב יפה בקיר או בתקרה וגם יקל על הזזת חפצים ורהיטים. בכל מקרה, גופי תאורה שעומדים עצמאית בחדר, לרוב יהיו פחות מתאימים לחדר קטן.

 

להדגשת אלמנטים שונים

שימוש חשוב באור במסגרת עיצוב הדירה, הוא עבור הבלטת אלמנטים שונים במבנה, למגוון מטרות. זו יכולה להיות הארת שביל הכניסה לבית למשל, לשיפור הבטיחות והנוחות בשימוש בו. מההיבט האסתטי, עיצוב בתים מודרניים, עם או בלי עזרת מעצבת פנים, יכול לעשות שימוש מעניין מאוד בהדגשת אלמנטים דקורטיביים במבנה או כאלה שעומדים בפני עצמם (דוגמת פסל). למעשה, התאורה עשויה להפוך לחלק חדש מהאלמנט המואר ולהציג אותו במלוא מובן המילה "באור חדש" ושונה. למעשה, באור שיכול להשתנות לפי הנסיבות, הצורך או מצב הרוח. כאשר משתמשים בתאורה להדגשה מסוג זה, משמעותי במיוחד האופן שבו האור יתפזר. לשם כך, ניתן להיעזר בין השאר ב"ספוטים", אותם אפשר לכוון בהתאם לצורך.

 

התאמה לכל חדר

בעיצוב התאורה לבית, חשוב לתכנן אותה עבור כל חדר בנפרד, בפני עצמו. זאת, מאחר שלחדרים השונים יש שימושים ואופי, שמיוחדים לעתים רק להם. בחדרים מסוימים חשובה תאורה חזקה בכדי לאפשר פעילות נוחה, באחרים תאורה יותר נקודתית ובאחרים תאורה עם אפשרויות שליטה רבות. הכול בהתאם למטרת החדר, לנסיבות הטכניות ולהעדפות הדיירים. לרוב, נרצה עבור חדר שינה מראה חמים ואינטימי. בסלון אור יותר חזק, שמכסה היטב את כולו. וכן הלאה.

 

כל אזור והאופי שלו

עיצוב פנים דירות יוקרה

לא רק חדרים, אלא למעשה אינספור פינות ואזורים שונים בבית, עשויים להיות בעלי אופי מיוחד משלהם, עם דרישות תאורה בהתאם. באזורים של צפייה בצגים – טלוויזיה או מחשב, כדאי לדאוג לתאורה לא מסנוורת (לא כזו שמכוונת אל הצופה בצג) ולא חזקה מדי. רצוי שהיא גם לא תכוון ישירות לצג, באופן כזה שהיא תשתקף בו. טיפ: אפשר למקם לפחות את חלקה, מאחורי הצג. כך גם לגבי אזור או פינה לקריאה, שם ישנו העולם הוותיק והמגוון של מנורות הקריאה השולחניות. באזורים בבית שבהם משחקים ילדים, ישנה חשיבות להגנה על רכיבי התאורה מפגיעה. כמו כן, המלצה חמה על מדבקות קיר לילדים לעיצוב מקסים לחדר תמצאו בקישור הזה. אגב, התאורה עצמה, עשויה גם לשמש אלמנט שמגדיר ומדגיש אזורים נבחרים בדירה ומפריד אזור אחד מהשני.

תאורה חיצונית

תאורה שממוקמת מחוץ לבית, תצטרך לעתים לעמוד בפני פגעי מזג האוויר למיניהם – טווח טמפרטורות גדול, גשם ואפילו ברד. לעתים עולות שאלות אסתטיות ומעשיות, לגבי האפשרות לשלב גופי תאורה ואספקת חשמל עבורם בעיצוב הכניסה לבית או בעיצוב גינה. החדשות הטובות הן, שישנו מגוון רחב של פתרונות, אשר נותנים מענה ספציפית לנושא התאורה החיצונית לסוגיה. פתרונות אלה, גם מגיעים מבחינה עיצובית בלא מעט ואריאציות, כך שאם משקיעים זמן בתכנון ואיתור מה שרוצים, לרוב מוצאים זאת.

 

תאורה "חכמה"

הכול היום "חכם", אז למה לא התאורה? ואכן, ניתן לשלוט באופן מרכזי ומתוחכם על התאורה בבית, באמצעות מערכת ממוחשבת. זאת, כחלק ממה שמכונה "בית חכם". לשליטה כזו יש היבטי נוחות, שימושיות ואפילו בטיחות (ניתן למשל להפעיל אורות בצורות שונות, כאשר הדיירים בחופש, להטעיית גנבים). מערכת מסוג זה, שולטת כידוע לא רק על התאורה, אלא על רכיבים חשמליים נוספים בדירה, דוגמת המזגן.

 

עוד לקחת בחשבון

בעיצוב התאורה לבית, כדאי לקחת בחשבון גם את נקודות המפתח הבאות: גופי התאורה עצמם, מהווים אלמנטים עיצוביים חשובים. כדאי לנצל זאת, במיוחד על רקע העושר העצום של דגמים של גופי תאורה מסוגים שונים, אשר זמינים בחנויות החשמל. ניתן גם לשלב באותו חדר או חלל גופי תאורה מסוגים שונים, בהתאם לשיקולי שימושיות ועיצוב. כמובן, לא כל הנורות מאירות בצורה זהה. לא מדובר רק על עוצמת האור, אלא גם על צבעו ו"אופיו". לעתים קרובות, נקודות אלה יושפעו מכך שהנורה לא מאירה ישירות, אלא דרך תווך מסנן כלשהו. כל אלה, אפשרויות שיש להתאים לעיצוב ולאזור המיוחד שמאירים. מהיבטי חום וחסכון בחשמל משמעותי גם סוג הנורות, כאשר בולטות כיום במיוחד נורות בטכנולוגיית LED. נורות מסוג זה מגיעות במגוון גדול, הן בעלות צריכת חשמל נמוכה במיוחד ואורך חיים גדול יחסית. מסיבות אלה, הן הפכו לפופולאריות מאוד בשנים האחרונות.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן